Schimbarea uleiului – mai mult decât ați vrea să știți
Uleiul de motor
Majoritatea autoturismelor folosesc astăzi ulei de calitate multiplă – unul care poate funcționa eficient în condiții de vreme rece și caldă. Un ulei de calitate multiplă este evaluat de două numere, cum ar fi 5W-30.
Despre sistemul de clasificare a uleiului.
Fiecare ulei de motor vine cu o clasificare care indică vâscozitatea acestuia, adică frecare sau rezistență la curgere. Într-un ulei de calitate multiplă, primul număr indică modul în care va curge uleiul când este rece. Cu cât numărul este mai mic, cu atât este mai ușor uleiul și cu atât va funcționa mai bine la temperaturi mai scăzute. Al doilea număr indică grosimea aceluiași ulei la temperaturi ridicate. De exemplu, un ulei de 5W-30 va curge ca un ulei de 5 greutate la zero grade Fahrenheit și ca un ulei de 30 de greutate la 210 de grade Fahrenheit
De ce vâscozitatea este o preocupare.
La pornirea la rece, în părțile superioare ale motorului este prezentă doar o cantitate mică de ulei. Pentru a diminua frecarea atunci când părțile superioare ale motorului, cum ar fi trenul supapei, pistoanele, supapele de ghidare și camă, se curăță unul împotriva celuilalt, o vâscozitate mai mică permite uleiului să ajungă mai repede la componente.
De ce uleiurile 5W-30 și 5w-20 sunt atât de populare.
Multe vehicule pleacă astăzi din fabrică cu 5W-30 sau 5w-20 ulei de motor. Producătorii de vehicule le recomandă deoarece sunt uleiuri mai ușoare care funcționează bine într-o serie de temperaturi și contribuie la îmbunătățirea kilometrajului de gaz.
Uleiuri sintetice
Nu toate uleiurile de motor sunt 100% petrol. Uleiurile sintetice, care sunt în primul rând lubrifianți compuși chimic, sunt, de asemenea, disponibili. Acestea pot oferi:
- Stabilitate mai mare a vâscozității pe o gamă mai mare de temperaturi
- Reducerea îngroșării uleiului
- Reducerea uzurii și creșterea capacității de încărcare.
Care ulei este potrivit pentru masina ta?
Cea mai simplă și mai sigură modalitate de a afla este să verificați manualul proprietarului … sau să discutați cu mecanicul GO-GO AUTO.
Filtrele de ulei
Filtrele de ulei sunt proiectate pentru a capta particule străine suspendate în ulei și pentru a împiedica accesul la rulmenții motorului și la alte părți.
Fluide
Vehiculul dvs. se bazează pe o varietate de fluide pentru a acționa sistemul de frânare, direcție, transmisie, răcirea motorului și alte sisteme. Când aceste lichide devin degradate sau sunt la un nivel incorect, pot apărea deteriorări ale altor componente … deci respectați întotdeauna programul de service recomandat de producător.
Fluid de transmisie automată
Acesta este de obicei un fluid pe bază de ulei utilizat într-o transmisie care lubretează și răcește transmisia și asigură presiunea hidraulică pentru a schimba automat vitezele.
Lichid de frână
Acesta este fluidul hidraulic utilizat pentru a transmite presiunea prin liniile de frână într-un sistem de frânare care asigură o putere de oprire și protejează componentele frânei hidraulice de coroziunea internă.
Agent de răcire / antigel
Aceasta este amestecul de apă și antigel utilizat într-un sistem de răcire a motorului pentru a disipa căldura și pentru a menține temperatura motorului pe întreaga sa gamă de operare.
Pornirea și încărcarea
O baterie slăbită provoacă stres la alternatoare și demaroare, în special în timpul temperaturilor extreme. Lasati-i pe tehnicienii de la GO-GO AUTO sa testeze incarcarea si sa inspecteze bateria in mod regulat.
Filtrele de aer
Filtrele cu aer curat pot crește performanța motorului, pot accelera kilometrajul de combustibil și pot reduce uzura motorului. Filtrele de aer cu cabină pot reduce la minimum contaminanții din spațiul pasagerilor și pot îmbunătăți eficiența încălzirii / răcirii.
Constatarea la GO-GO AUTO
Vom efectua un control vizual, privind înăuntru, în exterior, sub capotă și sub vehicul, apoi vă prezentam ce anume am constatat.